donderdag 26 februari 2009

He's Just Not That Into You

Ken je dat, dat je een boek ziet en hem niet wilt lezen omdat het wel erg wanhopig klinkt, maar dat als er een film van gemaakt is, je ineens niet kunt wachten om hem te zien?

Nee?

Nou, ik ook niet hoor.

Maar toch belandde ik in de bios en ging ik H'sJNTIY wel even bekijken. Ik weet niet helemaal zeker of het boek H'sJNTIY na de bekende aflevering van SATC kwam (waarin Berger Miranda vertelt dat haar date just not that into her is) of dat SATC die zin naar aanleiding van het boek heeft gebruikt. Het maakt me eigenlijk niet zo uit ook.

Oh ja...de film. Als je tenenkrommend wilt kijken naar een desperate chick die zich werkelijk waar voor elke bal gehakt voor de voeten werpt en doet alsof ze de ware gevonden heeft, is deze film best ok. Nee hoor, zo erg is het niet. Nou ja...

Wat de film gered heeft, is dat het om verschillende verhaallijnen gaat die een beetje met elkaar verweven zijn. Sommige verhaallijnen waren gewoon leuker dan de anderen. Zoals die met die desperate chick, die was niet zo leuk. Maar er is ook een verhaallijn met Ben Affleck en Jennifer Aniston die verkering hebben en dat is wel een leuk verhaal. En Scarlett Johansson speelt heel erg leuk, maar dat vind ik altijd wel, en haar verhaallijn is ook vermakelijk.

Het boek is dus een self help boek, en naar aanleiding van dat boek is deze film gemaakt. Heb ik dus niet gelezen, maar gelukkig in de liefde dus dat hoeft (nog) niet. Omdat jullie nog heel lang moeten wachten voordat H'sJNTIY uitkomt, kun je het boek nu ook in het Niederlandisch bestellen:

He's just not that into you / Nederlandse editie
He's just not that into you / Nederlandse editie
Greg Behrendt & Liz Tuccillo


En of de film een aanrader is, weet ikzelf dus ook niet. Leuke cast, leuk idee, leuke verhaallijnen. Maar geen hoogstandje helaas.

Geen opmerkingen: